CARUSEL

Τετάρτη 4 Νοεμβρίου 2020

Περί σαραντισμοῦ βρεφῶν

 

       ΜΡ                                                         ΘΥ                 

                                          Περί σαραντισμοῦ βρεφῶν

 Σεβαστά καί γαπητά παιδιά, 

νέοι γονες , ..

ελογετε , ελογημένοι νά εστε, 

ΠΑΝΑΓΙΑ πάντα καί παντο μαζί σας .

 

καλή νατροφή , ν παιδεί καί νουθεσία Κυρίου , τν παιδιν σας , καί να γίνονται τίμια μέλη στήν κοινωνία, μέ δανικά, και ρετές, πού τόσο ἔχει νάγκη σημερινή κοινωνία .

 

   πειδή πολλάκις πάρχει γνοια , καί σύγχυσις περί το σαραντισμο τν βρεφν , γράφονται τά παρακάτω δια νά γνωρίζετε , τήν θεση , και τοποθετηση τς κκλησίας μας , ποία εναι ταμειοχος, τς θείας χαριτος . 

 

    κκλησία μας , σάν φιλόστοργη μητέρα φροντίζει νά ξασφαλίζει , ελογία καί ρθή πορεία , σφάλεια στήν ζωήν κάθε μέλους της, κάθε ψυχς, κάθε τόμου. 

 

  Θεός εναι  δημιουργός, καί τό νδρόγυνο , χάριτι καί ελογία Θεο , διά τς ελογίας το μυστηρίου το γάμου , γίνονται , συνδημιουργοί το Θεο , διά τήν συνέχισιν το νθρωπίνου γένους , στήν κοινωνία στην οκογένεια.

 

χει ρίσει τίς εχές το σαραντισμο , προνοντας καί σηματοδοτντας, τήν ελογημένη καί γι σχέση τς μητρός μέ τό βρέφος. 

 

    μητέρα , μετά τήν κύησιν  , χρειάζεται κάποιες μέρες , μέ ερήνη , γαλήνη , διά νά πανέλθη ες τήν φυσιολογικήν κατάστασην , τήν πρό το τοκετο.

 

    Θεός εναι δημιουργός , καί τό νδρόγυνο , διά τς ελογημένης διά το γάμου συζυγίας , γίνεται , συν-δημιουργός το Θεο.

 

  σαραντισμός , εναι μία λειτουργική πράξη τς κκλησίας μας , πό ρχαιοτάτων χρόνων , πως βλέπουμε καί στήν γίαν Γραφήν στήν Παλαιάν Διαθήκην , μέ τόν Μωσαϊκόν Νόμον , λλα καί μέ τόν ...σαραντισμόν το Χριστο , στήν ορτήν τς παπαντς , μέ τόν θεοδόχον Συμεών .

 

  τάξις καί σειρά εναι η ξς :

 

   Τήν πρώτην μέραν τς γεννήσεως , διαβάζονται κάποιες εχές πό τόν ερέα , εχαριστντας τόν Θεόν , τι νθρωπος γεννήθη ν κόσμ, καί διά τίς σπλαγχνικές νοχλήσεις τς μητρός . 

 

   Τήν γδόην μέραν πό τήν γέννησιν , διαβάζεται εχή τς νοματοδοσίας ,  πως χωμε καί στήν περίπτωση τς ορτς τς περιτομς το Χριστο , πού εναι 8 μέρες μετά τήν γέννησην ... καί πως λέγει κολουθία, ... περιετμήθη , καί ησος κλήθη ...

δίδεται δηλαδή τό νομα  ες τό βρέφος, καί κτοτε τό καλομεν μέ τό δοθέν νομα.

 

  Τήν τεσσαρακοστήν μέραν πό τήν γέννησιν , ρχονται πάλιν ες τόν ναόν , ο γοενες το βρέφους, καί κρατοσα μητέρα τό βρέφος, γίνεται σαραντισμός το βρέφους., διά νά εναι ελογημένο τό βρέφος, νά ποδώσωμεν εχάς ς εχαριστίαν , ες τόν δωροδότην Κύριον · καί ατό γίνεται , ς προτύπωσις , τς παπαντς το Κυρίου , ερεύς εναι ες τπον το θεοδόχου Συμενος, καί μητέρα , ες τπον τς ΠΑΝΑΓΙΑΣ, , ποία φερε ν γκάλαις τό θεο Βρέφος, καί  φιέρωσε τόν Υόν καί Θεόν Της, ς θυσίαν επρόσδεκτον ες τόν ναόν , διά το Συμεν .

 

  κολουθοσα κκλησία μας ατό τό ραο παραδειγμα, κίνηση , πράξη τς ΠΑΝΑΓΙΑΣ, ρίζει τήν προσαγωγήν το βρέφους ες τόν ναόν  , πρτον , στε νά είσαγάγη τό βρέφος ες τόν ναόν ,  διά νά γίνει πρώτη εσαγωγή , καί νά μπορέση ργότερα νά βαπτισθ , νά γίνη μέλος τος σώματος το Χριστο , φο μέ τό βάπτισμα, τό εσαγωγικό ατό μυστήριο, εσάγεται κάποιος ες τήν ν Χριστ ζωήν , καί πειτα , μέ τήν κοινωνία, μετοχή, ες τήν θείαν κοινωνίαν , γίνεται τέλειο μέλος τς κκλησίας, το σώματος το Χριστο · 

καί κατά δεύτερον λόγον , νά καθαρισθ καί μητέρα πό παντός μολυσμο σαρκός καί πεύματος, καί πάσης μαρτίας, διά νά μπορέση  νά συμμετάσχη στά χραντα μυστήρια, νά κοινωνήσει .

 

   τσι εσέρχεται πάλιν , ες τήν κανονικήν πνευματικήν , μυστηριακήν ζωήν , ποία εχε μία ναστολή λόγ τς κυήσεως .

Δέν πάρχει ατό πού λένε πολλοί ...μισή εχή ...

σως πό γνοια νά χουν συγχύσει τίς ννοιες τν εχν το σαραντισμο , μέ τήν νοματοδοσίαν , ποία γίνεται, τήν γδόην μέραν .

 

   Πολλάκις πολλές μητέρες ζητον ...τήν μισήν εχήν ...διά νά μπορέσουν νά βγον πό τήν οκίαν των .

 

    Ο εχές ποτελον ελογίαν διά τήν πορείαν τς ζως το βρέφους , καί δέηση πέρ ατο , ελογεται τό  βρέφος , σαραντίζει τό βρέφος, καί χι μητέρα· 

μητέρα , φέρει τό βρέφος στόν ναόν , ζητάει τήν ελογίαν διά τό βρέφος, καί ελογεται καί δια μαζί μέ τό βρέφος .

 

   Ο εχές εναι διά τούς γονες , καί δέν εναι σωστό νά προσάγεται , μόνο μητέρα μέ τό βρέφος, πειδή , πιθανόν , πατέρας νά χει ργασία ...φεραν ες τόν κόσμον , μία νέαν παρξην , ναν νθρωπον , μίαν ψυχήν , καί πως επαμε , εναι συνδημιουργοί το θεο · 

δέν εναι μαρτωλοί , οτε βαρυποιντες , οτε καθαρτοι μέ τήν πράξην των ατήν · τέτοιες ντιλήψεις , εναι βραϊκά κατάλοιπα, καί δέν χουν σχέση μέ τήν ελογίαν , καί τοποθέτηση τς κκλησίας μας,  πού εναι ταμιοχος τς θείας χάριτος, νθυμούμενοι , τι Χριστός, λθε χι νά καταργήσει, λλά , νά τελειοποιήση τόν Μωσαϊκόν νόμον .

 

  μως πειδή πάρχει νάγκη , μετά τήν γέννησιν , νά πανέλθη τό σμα τς μητρός, ες τήν προτέραν ρεμίαν , καί φυσιολογικήν λειτουργίαν , καί πειδή  εχαν προηγηθ σπλαγχνικές νοχλήσεις , κατά τήν διάρκειαν τς γκυμοσύνης, καί γεννήσεως, καί διά νά μένη μητέρα διασπαστα, περίσπαστα μέ τό βρέφος   , τό ποο χει πόλυτον νάγκη τουλάχιστον τίς πρτες βδομάδες τήν μητέραν τόν θηλασμόν , τήν γαπην , τήν μέριμναν , τήν στοργήν ,

κκλησίας μας , πού τά πάντα ρθοτομ καί διδάσκη , θέσπισε ατήν τήν περίοδον τν σαράντα μερν , ως του γίνει καί  σαραντισμός, νά εναι συνεχς κοντά στό βρέφος , χωρίς νά παιτε τόν κκλησιασμόν ες ατές τίς σαράντα μέρες .

τσι μέ τόν σαραντισμόν , καλεται καί δια, νά ξιωθε , νά εσέλθη στόν ναόν , νά δεχθ τάς εχάς, καί νά συεχίσει τήν κανονικήν της ν Χριστ ζωή καί πορεία, καί νά μπορενά κοινωνάει. 

 

   Μετά τίς εχές, ερεύς , βαστάζων τό βρέφος , πλησιάζει τό τέμπλο , προσκυν μαζί μέ τό βρέφος τίς εκονες πρώτη φορά, κατά τήν τάξην ς συνήθως , καί μπροσθεν τς ραίας Πύλης ναποθέτει τό βρέφος ες τά χέρια τς μητρός , καί μέ ατήν τήν συμβολικήν πράξην , κίνησιν , σάν νά τό παραλαμβάνει πό τόν Χριστόν .

 

  Καί ατό πρέπει νά νθυμνται πάντα ο γονες , τι πρωτίστως εναι παιδί το Θεο , καί μετά δικό τους, καί μαυτήν τήν νθύμησην πολλά προβλήματα , θά προλαμβάνοντο, καί κόμα, καί νατροφή των θά ταν διαφορετική .

 

Μέ τόν σαραντισμόν λοιπόν  :

 

α) δοξάζωμεν τόν θεόν διά τήν θαυμαστήν καί κατανόητον κατά τήν νθρώπινην λογικήν γέννηση  το βρέφους ·

 

β)εγνωμονομεν τόν θεόν , εχαριστομεν , διά τήν διάσωσην καί το βρέφους , καί τς μητρός  , πό τήν ρχήν τς γκυμοσύνης μέχρι τήν γέννησιν ·

 

γ)ατούμεθα τήν κάθαρσιν άπό παντός μολυσμο σαρκός καί πνεύματος, καί τήν  ερήνην στήν ψυχήν καί σμα τς μητρός.

 

δ) ασθανόμενοι δύναμοι καί ανύμποροι διά τήν νατροφήν το βρέφους κατά θεό , ζητμε τήν ελογίαν του καί χάριν  διά τήν κατα θεόν νατροφήν. 

 

μπορομε νά τοποθετήσωμε διακριτικά , χωρίς νά πάρξει κίνδυνος να μικρό σταυρόν στό φορεματάκι του , ποφεύγοντες παντελς τά δεισιδαίμονα καί προκαταλήψεις, μέ τήν τοποθέτησην στό φορεματάκι του  ατά πού πολλοί συνηθίζουν, .... ματάκι , πέταλο , δίκτυα , κτλ.

 

ατά δείχνουν δηλώνουν γνοιαν , μάθεια καί λιγοπιστία. 

 

Θαναι καλό νά μπιστεύονται ο γονες καί νά συζητνε μέ τόν πνευματικό τους , ταν κάτι τούς προβληματίζει διά τήν νατροφήν το βρέφους, πέραν βεβαίως τν θεμάτων γείας, διά τά ποία θά πρέπει να  συνεργάζονται μέ τόν ατρόν τους.

 

ρα λοιπόν , βλέπουμε, τι φιλοστόργως  κκλησία μας προβάλλει, θέσπισε , τήν παραμονήν τς μητέρας , μέχρι τό σαραντισμόν ες τήν οκείαν , καί δέν πιβάλεται διά λόγους  κκλησιαστικούς , θεολογικούς, λλα καθαρά διά πρακτικούς .

 

Παλαιότερα , εδικά ες τήν παιθρον πρχε νάγκη νά ργάζεται μητέρα , σχεδόν μέσως  μετά τήν γέννησιν , καί πως εναι φυσικό , πρχαν πολλοί κινδύνοι μολυσμν ες τάς μητέρας , καί παράλληλα εστερετο τό βρέφος τόν θηλασμόν , ποος δέν ντικαθίσταται μέ τίποτα , εδικά τούς πρώτους μνες· 

 

τσι δημιουργοντο προβλήματα ες τάς οκογενείας , λλα καί πως χει παρατηρηθ , δέν εναι σωστή σχέση , μητρός καί παιδιο , ταν μεγαλώνει , καί στερεται τήν μητέρα πό τούς πρώτους μνες., καί μαυτό τό σκέπτικό εθεσπίσθη ντολή τς παραμονς ες τόν οκον τς μητρός σαράντα μέρες, καί νά δύναται , μετά τόν σαραντισμόν το βρέφους, νά ρχίζει σιγά σιγά, νά πανέρχεται, χωρίς βεβαίως νά στερεται τό βρέφος τήν μητρικήν φροντίδα καί εις λα περίθαλψιν . 

 

οτως , θά χει τήν δυνατότητα, νά φροντίζει τό βρέφος, νά θηλάζει, νά πάρει τήν σωστήν βάσιν θεμέλιον στήν πορείαν τς ζως του , καί νά καθορίσει τήν λην του διαπαιδαγώγηση.

 

χει παρατηρηθ καί πιστημονικς , καί κοινωνικς , καί πνευματικς , τι σάκις μία μητέρα, νεργε  κολουθντας τήν σωστήν ατήν γραμμήν , καί θηλάζει σο περισσότερο δύναται τό βρέφος, τό βρέφος μεγαλώνοντας , γίνεται γιέστατο, νθεκτικότερον ες τίς σθένειες, ξυπνότερον , χαριτωμένον , καί χει στεν καί υγι σχέση  μέ τούς γονες, καί δή μέ τήν μητέρα.

 

Φυσικά, ν παρουσιασθ νάγκη διά πίσκεψη ες τόν ατρόν διά ξετάσεις το βρέφους πού παιτονται,

 θά μεταβ προφυλάσσοντας τό βρέφος , ναλόγως τν καιρικν συνθηκν  .

 

εχομαι , καλή νατροφή τν παιδιν σας , ν παιδεί καί νουθεσί Κυρίου , κατα τό Παύλειον.

ελογετε , ελογημένοι νά εστε, 

ΠΑΝΑΓΙΑ μαζί σας . 

π.π.

 

Πατηστε εδω για Επιστροφη στην Αρχικη Σελιδα  Επιστροφή στή Σελίδα ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΗ ΑΝΘΟΔΕΣΜΗ


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

ΕΥΧΑΡΙΣΤΗΡΙΟ ΜΗΝΥΜΑ - ΠΑΖΑΡΙ ΑΓΑΠΗΣ ΚΑΙ ΦΙΛΑΝΘΡΩΠΙΑΣ

  Ο  Ιεραποστολικός και Φιλανθρωπικός Σύλλογος «ΔΡΑΣΙΣ ΑΓΑΠΗΣ»  εκφράζει τις θερμές του ευχαριστίες προς όλους όσοι στήριξαν με την παρουσί...